onsdag 29 december 2010

Laddat batterierna lite. Or so I thought...

Idag var jag "barnledig" ett par timmar. Det blev en promenad runt Djurgården, följt av lunch hos systrarna Voltaire med en vän. Bra samtal, god mat och skönt att få röra på fläsket. Välbehövligt på alla sätt och vis.

När jag kom hem såg det ut som om en bomb hade briserat här hemma. Soffkuddarna låg på golvet. Bollhavs-bollarna var utspridda över hela lägenheten. Gårdagens kökskaos efter tacomiddagen var endast till hälften åtgärdat. Lunchen stod kvar på bordet. Grabbarna hade endast blöjor och pyjamaströjor på sig.

Sambon drog på sig jackan, mumlade något om att åka till serverhallen för att fixa en kraschad server och lämnade sedan till mig att hantera situationen.

Friheten hade ett högt pris idag.

1 kommentar:

Sara sa...

Åh det är så jobbigt det där. När man har lite olika åsikt om när man tycker saker och ting ska göras, och hur noga...

När vi storstädar så kan min man som har ansvaret för köket stå och gno på kaklet i en timme medan jag drar igenom resten av lägnehteten. Vilket är helt ok, jag har inte tålamod att göra blänkande kakel. Men annars, som idag när jag varit iväg, så stod disken från både lunchen och mellisen kvar framme. Haklappen var inte diskad och stolen inte avtorkad. Vilket jag tycker att man gör på en gång, för då är den torr och ren nästa gång man ska ha den. Och framför allt så har inte matresterna torkat in och är omöjliga att få bort.

Suck, jag ställer mig såklart och fixar det för jag står inte ut med eländet. Vilket är dumt. För då slipper ju han.

Nåja, man kan inte få allt...

Kram på dig!