fredag 31 december 2010

2011

Jag är inget vidare på nyårslöften. De bryts ändå alltid. Däremot tycker jag om att sätta upp mål. Mål är inte alltid menat att man skall nå, men man skall ha en strävan efter dem. Att bryta ett löfte eller att inte nå fram till målet. Det är två skilda saker för mig. Att bryta ett löfte känns som ett nederlag, men att inte nå fram till mål - ja, då har jag i alla fall gjort mitt bästa!

Så, here it goes.

Mina mål för 2011:

* Jag skall försöka få större tålamod när det gäller barnen.

* Jag skall ta min examen. I oktober är det dags!

* Jag skall (i god tid) ordna en bra praktikplats inför höstens praktikperiod.

* Jag skall återuppta löpträningen. Följande lopp står på önskelistan inför året: Vårruset, Tjejmilen, Trosa Stadslopp, Södertälje Stadslopp, Midnattsloppet, Tjurruset. Jag hoppas kunna delta i åtminstone fyra av dem.

* Jag skall köra järnet på mitt deltidsjobb i januari/februari/mars. Däremot, om jag upptäcker att det blir strul som suger onödig energi, då skall jag inte fortsätta till hösten, hur roligt det än må vara.

* Energitjuvar över lag skall jag försöka rensa bort så bra det bara går. Och jag skall försöka att inte ta åt mig så förbannat av allting. Ta ett steg tillbaka. Utvärdera situationen. Återkomma med replik i lugn och ro.

* Jag skall gå ned de sista 7 kilona från graviditeterna. I höstas hade jag bara 3 kilo kvar, men sjukdomar, stress och en allmänt sunkig vardag har gjort att jag gått upp 4 kilo igen. Nu skall de bort! Har tid hos en Cambridgekonsulent på måndag kväll. Min granne har loosat 30 pannor under hösten. Då kan jag fasen gå ned 7 under våren. Först med två veckors ren kur, sedan med nyttig kost och träning. Blir nog fint som snus, det!

* Jag skall få min och sambons haltande relation på rätt köl. Eller, inte jag. VI skall fixa det. Tillsammans med en terapeut som tar 1200:-/120 minuter. Puh. Det kommer dock att vara värt det. En investering i framtiden. I familjen.

* Jag skall försöka få ned den där boken i pränt. Den där boken som legat och pyrt i bakhuvudet på mig under tre års tid.

Där har ni mina mål inför det nya året. 2011. Det skall bli ett bra år.

Vad har ni för mål?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, jag hittade hit via "Ett stenkast från Fyndet" idag. Tack för att du delar med dig av högt och lågt, bra och dåligt på ett personligt sätt!

Jag undrar om ni vet att kommunen har skyldighet att erbjuda familjerådgivning till ett HELT annat pris än det du skriver. Surfa in eller ring din kommun och fråga, låter ju galet dyrt!!
Hälsn Lena