tisdag 28 december 2010

Dag 04 – Det här åt jag i dag

Egentligen borde man kanske skriva ett sådant här inlägg det sista man gör på kvällen, men vad fasen. Nu kör vi!

Frukost: En latte. Vaknade sent, sambon skulle iväg och jobba (på sin semester... Håhåjaja.) och en vän med barn skulle komma om en timme. Det blev till att snabbt utfodra kidsen och sedan svepa en latte mellan dusch och påklädning. Det funkade det med.

Lunch: Gjorde en kick-ass currygryta med qourn. Ris till det. Kan för övrigt varmt rekommendera Santa Marias krydda "Thai yellow curry". Stek valfri protein (kyckling, quorn, whatever) och lök. Häll över matlagningsgrädde, sedan öser du i 1/3 burk Thai Yellow curry. Salta och peppra efter behag. Curryn är mild med inslag av koriander. Galet gott, för både stora och små.

Mellis: Sitter här med en espresso just nu. Det får bli dagens mellis.

Middag: Ikväll blir det tacos! Skall göra guacamole och hela kittet. Blir kanon.

Kvällsgottis: Ikväll blir det med största sannolikhet en liten skål med Estrellas Salt & Vinegar-chirre som jag köpte idag. Det enda chipset jag får ha för mig själv här hemma. Kommer att intagas i soffan framför ett avsnitt eller två av "The Real Housewives of *valfri stad*". Mitt nya tv-knark. Intetsägande dokusåpor om det vackra folket i väst. Varje stad-version har sina personligheter och intriger. Alla är lika blasé. Kräver inte så mycket hjärnverksamhet att titta på dessa, vilket är fantastiskt skönt när jag bara skall landa i soffan på kvällen och varva ned efter dagen.

Inga kommentarer: