torsdag 30 december 2010

Andys bacill-land

Idag fick vi nog av att stirra på våra fyra väggar. Ungarna klättrar på desamma, och snart även vi. En tur till Andys Lekland i Sickla fick det bli. Eller Andys Bacill-land som sambon föredrar att kalla det, bacillskräck som han har. Å andra sidan ligger det nog ganska mkt i det han säger...

Lite kändisspotting blev det i alla fall. Alltid lika fräscha Sanna Lundell var där med sina kids. Fina Olga hade de coolaste paljettleggingsen jag någonsin sett. Och lilla Lo tultade omkring och var allmänt söt. Igors frippa var fantastisk, och jag sörjer lite att min äldsta nog aldrig kommer att bli så där skönlockig.

Annars var det mest värmdömorsor där. Jag tappade räkningen på hur många Odd Molly-tunikor och Acne-jeans jag såg. Men det var många...

Nu är vi hemma igen. Vet inte vilka som är tröttast. Barnen eller vi. Nu äter de nalle puh-mackisar med tacofärs. Vi köpte med oss lite ost och salami från delibutiken i Sickla, så ikväll öppnar vi en flaska chianti och frossar i godsaker när barnen har somnat. Blir nog bra.

För övrigt har nyårsångesten försvunnit. Svärmor ringde imorse. Deras nyårsgalej hade blivit inställt och hon gav oss tre alternativ:

1. Vi kommer hem till dem och äter middag.
2. De kommer hit och har med sig middag.
3. De har hand om barnen och vi gör vad vi vill.

Vi valde det första alternativet. Visst blir det mycket punktbevakning av barnen pga alla trappor och ömtåliga antikviteter, men alternativ 2 hade inneburit att jag får städa som en galning imorgon (det ser ut som sju svåra år här hemma just nu..), och det pallar jag inte. Och alternativ 3 är som ni redan vet inte aktuellt för mig. Jag vill fira nyår med mina barn. Punkt.

Det blir nog bra det här.

Sprang för övrigt på en gammal bekant på hemvägen. Vi jagade pojkband kors och tvärs över staden i mitten av 90-talet. Hon blev glad över att se mig och sade att vi skulle höras på fejjan om att ta en fika någon gång. Jag höll med och vi skiljdes åt. Efter ett par steg insåg jag att hon var en av dem som försvann i min stora kompisrensning på fejjan för ett par månader sedan.. Verkar inte som om hon märkt det, men det lär hon väl göra om inget annat. Det är andra gången inom loppet av en månad som jag springer på en person som jag "sållat bort" från fejjan.
Sambon tycker att jag är sjukt pinsam och vill sjunka genom jorden varje gång..

Note-to-self: Var inte så jäkla snabb med att trycka på "delete"-knappen nästa gång. Du kan mkt väl springa på personen i fråga när du minst anar det..!

Nu har jag ett glas Chianti med mitt namn på som väntar på mig. Tjing!

2 kommentarer:

Ett stenkast från Fyndet sa...

Varför ser aldrig jag några kändisar på Andys? Jaja, förutom Camilla Läckberg i tisdags förstås..

Nyårslösningen låter väl bra!

kram

H sa...

Nåja, Camilla Läckberg är ju inte fy skam!

Ja, nyårs känns helt ok! Det löste sig till det bästa. :-) Hoppas ni får en fantastisk middag ikväll!

Kram!