tisdag 4 januari 2011

Mitt 2010

Årets låt: "Bad Romance" med Lady Gaga. Kan fortfarande känna grusvägen på landet under mina fötter, där jag sprang 9 km i 30-gradig värme till Lady Gaga. Fyra gånger i veckan under tre veckor. Magiskt.

Årets platta: Robyn, "Body talk pt 1"

Årets dryck: Kaffe. Say no more.

Årets bästa pryl: iPhonen. Helt klart.

Största förändring: Började jobba deltid, samt började plugga heltid.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja, tre stycken! Svante, Malte och Sixten såg dagens ljus under året som gick.

Vilka länder besökte du? Italien.

Vad spenderade du mest pengar på? Barnkläder, mat och blöjor. Oh, the glamour..

Vad önskar du att du gjort mer? Tagit till vara på mammaledigheten mer. Inte suttit hemma så jäkla mycket.

Årets bortrensning: Alla bäbisprylar. Kändes i hjärtat, men förnuftet sade att det var rätt.

Vad gjorde du på din födelsedag? Åt middag på underbara greken "Faros".

Hur skulle du beskriva din stil detta år? Utanför hemmets lugna vrå: vardagspiffig! Hemma: Infisna mysbrallor, ett betakarotenfläckigt linne och knullrufsigt hår (utan knull).

Den bästa nya personen du träffade? Hmm. Det pendlar mellan E som har en dotter på samma förskola som mig, och H som jag jobbar med. Bägge är goa tjejer som jag har roligt med.

1 kommentar:

Ett stenkast från Fyndet sa...

(utan knull) - ja du, så är det med småbarn. Konstigt att inte fler vågar erkänna det...

Här är det garanterat så. Med eller utan småbarn i huset.